Academie Deurne

stedelijk deeltijds kunstonderwijs

Inschrijven schooljaar 2024-2025

Wat heb je nodig?

  • identiteitskaart of verblijfsdocument of een bis-nummer
  • bankkaart
  • (eventueel) attesten voor vermindering of een A-kaart
  • (eventueel) vroegere kunstdiploma’s, bv. van een andere Academie

Hoe kan je inschrijven?

Schrijf veilig ONLINE in via het mijnAcademie platform en ontdek HIER hoe makkelijk dit is.

Schrijf online in

Wanneer kan je inschrijven?
 

De inschrijvingen voor schooljaar 2024-2025 starten op vrijdag 24 mei  (voor nieuwe leerlingen) en maandag 13 mei (voor huidige leerlingen). 

  • Ben je al een leerling? Klik dan op de link in de mail die je van ons krijgt midden mei en schrijf zo online in.
  • Heb je vragen, lukt het je niet meteen: kijk dan even op deze pagina of contacteer gerust het secretariaat tijdens de openingsuren, zij helpen je graag verder!

Inschrijven op locatie 

Op bepaalde momenten kan je ter plekke inschrijven in onze vestigingen: 

Hoofdvestiging

Tijdens de inschrijvingsperiode gelden er aangepaste openingstijden: 

maandag, dinsdag en donderdag: 16u-20u
woensdag: 14u-20u
vrijdag: 16u-19u
zaterdag: 9u-11u30

Vestiging Zuid - Tiptop

Tijdens de inschrijvingsperiode gelden er aangepaste openingstijden: 

woensdag: 14u-20u

De Bever

ntb

Basisschool Sint-Godelieve

ntb

Cinema Rix: 

ntb

Drakenhof: 

ntb

Telefonische assistentie

Schrijf je graag online in, maar heb je vragen,of lukt het niet meteen? Wij helpen je graag!
Er is telefonische assistentie voorzien door een van onze secretariaatsmedewerkers op het nummer 0489 64 06 80.
Dit nummer is bereikbaar op volgende momenten:

  • weekdagen tussen 10-12u en 13u30-17u  
  • zaterdagen tussen 10-12u
  • tijdens de maand juni, de eerste week van juli, de laatste week van augustus en de maand september

Extra Info Inschrijvingen

  • Criteria voor korting of sociale vermindering 

Je krijgt korting op het moment van de inschrijving als je de verplichte documenten bij hebt bij je inschrijving met een datum die binnen de inschrijvingsperiode valt. Een overzicht van de kortingen kan je vinden op Krijg jij korting?  

  • Leerlingen met specifieke leerbehoeften 

Een leerling met een inschrijvingsverslag voor het buitengewoon onderwijs of leerlingen ingeschreven in het Vlaams agentschap voor Personen met een handicap kunnen aan de directie een aanpassing van het reguliere lessenrooster aanvragen. Ook andere leerlingen met een specifieke zorgbehoefte omringen we graag met de nodige aandacht en zorg. 
Vraag inlichtingen via mail bij directeur luc.vertommen@so.antwerpen.be of onze zorgcoördinator barbara.pieters@so.antwerpen.be

  • Aanvragen tot gespreide betaling

Het bespreken van een gespreide betaling van je inschrijvingsgeld of huurgelden kan je ook bespreken met de directeur (op afspraak of via luc.vertommen@so.antwerpen.be).

  • Inschrijving annuleren?

Annuleer je voor 30 september 2024? Dan krijg je het inschrijvingsgeld terug. Je betaalt wel €20 (of €15 bij verminderd tarief) voor administratiekosten. Annuleer je na deze datum of wil je in de loop van het schooljaar stoppen, dan krijg je geen geld meer terug.

  • Fiscale aftrekbaarheid van het inschrijvingsgeld

Volgens de Federale Overheidsdienst voor Financiën kan het inschrijvingsgeld fiscaal ingebracht worden als kosten voor kinderopvang. Dat geldt enkel voor kinderen die tijdens het jaar van de inschrijving nog geen 14 jaar waren. 

In de Academie is het mogelijk om een instrument de huren. De huurprijs bedraagt € 75 per schooljaar. De waarborg bedraagt € 100. Deze wordt via overschrijving terugbetaald bij het inleveren van je instrument, op voorwaarde dat voldaan is aan alle contractuele verplichtingen.
Als voor de zomervakantie je herinschrijving voor het nieuwe schooljaar in orde is en je hebt de huur van je instrument bij de inschrijving vernieuwd, dan kan je ook tijdens de vakantie je instrument meenemen.