Kleuterschool

Onze school staat open voor alle kleuters en ouders. We zetten in op een zachte overgang van thuis naar school. Hierbij streven we naar heldere communicatie in een warme sfeer. We vinden het belangrijk dat ouders en kleuters zich goed voelen in onze school.

Samen

  • We betrekken iedereen bij de school. Hierdoor versterken we elkaar: zowel ouders, kleuters als (buurt)partners.
  • Sterke relaties dankzij sensibiliseren en verbondenheid.
  • We gaan respectvol om met elkaar en de buitenwereld.
  • We zetten in op ontwikkeling van sociale vaardigheden en attitudes. Samen leren we spelen, werken en leven.

Ieders eigenheid

  • We houden rekening met ieders talent en eigenschappen.
  • We bieden gedifferentieerd onderwijs aan.
  • We verhogen de ontwikkelingskansen van alle kleuters. Dit doen we door onze brede zorgwerking met bv. individuele en groepsleermomenten.
  • We gebruiken de Nederlandse taal als gezamenlijk communicatiemiddel. We houden vanzelfsprekend rekening met de meertaligheid van kleuters en ouders.
  • Onze kracht bestaat uit een positieve houding en aanpak.

Brede vorming

  • We zetten in op actief leren. Dit doen we via beleving, beweging, ontdekken en doen.
  • We willen kleuters alle kansen bieden om hun kennis en vaardigheden te ontplooien. We doen dit in een betekenisvolle omgeving.
  • We stimuleren zelfstandig werk, zelfreflectie en leren van elkaar.
  • We brengen cultuur, sport en maatschappij in de school dankzij externe partners.

Toekomst

  • We zetten in op ontwikkeling en op ondersteuning van talenten. Dit doen we zowel bij de kleuters als bij het schoolteam.
  • We kijken met een kritische blik naar onze werking.
  • We spelen in op de veranderende buurtkenmerken. We houden rekening met veranderingen in de maatschappij en het onderwijs.
  • We blijven streven naar samen school maken.

Lagere school

In de lagere school bouwen we verder op de visie van de kleuterschool. We volgen hierbij de visie op basisonderwijs van onze onderwijskoepel OVSG.

Kenmerken van deze visie:

  • samenhang
  • totale persoonlijkheidsontwikkeling
  • zorgverbreding
  • actief leren
  • doorlopende ontwikkelingslijnen (van de kleuters tot het zesde leerjaar)
Leerlingen van De Tandem slalommen met de fiets tussen kegels