sa·men·wer·ken (werkte samen, heeft samengewerkt)
1 in onderling overleg werken
Samenwerken, daarop is onze schoolwerking gebouwd. We zijn een nieuwe buitengewone basis- (type 2) en secundaire school, ontstaan uit de schoot van De Leerexpert Columbiastraat. Bij ons zijn leerlingen met een matige tot ernstige beperking en/of autismespectrumstoornis (OV1en OV2 type 2 en 9) welkom. Je vindt ons op Luchtbal, ten noorden van Antwerpen, vlakbij Kinepolis.
We kijken op onze eigen manier naar onderwijs. Zo dagen we elk kind uit en gaan voor we voor leerwinst. We delen onze leerlingen niet in volgens leeftijd of niveau. Maar we kijken naar de leerkansen en zorgnoden van elk kind en stellen zo heterogene klasgroepen samen voor basisonderwijs (2,5 tot 13 jaar) en voor secundair (13 tot 21 jaar). Zo willen we de draagkracht van het team verhogen.
Bij ons sta je er nooit alleen voor. Samen met 2 of 3 collega’s vorm jij een klasgroepteam. Jullie bepalen als groep zelf hoe jullie werken en de taken verdelen, wie welke lessen geeft, aan wie en hoe. Uiteraard binnen het afgesproken kader van de school. Zo willen we de planlast verminderen. Als startende leerkracht of zij-instromer, sta je samen met een ervaren leerkracht. Zo leer je snel alle kneepjes van het vak. Elke klasgroep wordt ondersteund door een vast team van paramedici en heeft ook eigen klaslokalen, rustruimtes, een keuken, sanitair en buitenplaats die verbonden zijn met elkaar.
Co-teaching vraagt veel afstemming en samenwerking tussen collega’s. Dat is een leerproces waarin je ondersteuning zal krijgen.
Interesse?
Zin om mee te bouwen aan een uitdagend schoolverhaal? Ontdek dan onze vacatures.
Nog niet helemaal overtuigd? Lees dan zeker de verhalen van Mario, Juf Myriam en Meester Raphaël!
Verhalen
Starten in een nieuwe school is altijd spannend, zeker als de school zelf ook nieuw is. Om je een idee te geven waar je je aan kan verwachten, hebben we drie verhalen van fictieve personen uitgeschreven. Zo kan je je een beeld vormen van waar we naartoe willen met onze visie en werking.