Stedelijk Onderwijs klaar voor de volgende 200 jaar

Zaterdag sloot Stedelijk Onderwijs Antwerpen zijn feestjaar af met een gratis festival in Park Spoor Noord. 5000 bezoekers trotseerden regen en wind om mee te vieren.
stedelijk onderwijs, antwerpen, onderwijs, scholen, festival, jubileum

Leerlingen en leraren trakteerden de feestgangers op dans, muziek, lekker eten en spelgelegenheid. Ook SLM, Slongs en Raymond van het Groenewoud waren van de partij. Sprekers als Sven Nys en Saskia Van Uffelen brachten inspirerende verhalen in "Tent Talks". In de parkloods verkochten scholen zelf gemaakte producten en kunstwerkjes. Enkele scholen van Stedelijk Lyceum stonden mee in voor het onthaal, het eten en drinken.

's Avonds werd voor het eerst het nieuwe Stedelijk Onderwijs lied getoond. De song staat symbool voor wie het Stedelijk Onderwijs wil zijn: een onderwijsnet waar iedereen zijn plek vindt, waar iedereen kan worden wie hij/zij wil. Het lied werd gemaakt door eigen talent binnen de stedelijke Academies en scholen geflankeerd door artiesten als Clara Cleymans, Sven De Ridder en SLM . "Met het Festival zetten we een feestelijk punt achter de viering van ons 200-jarig bestaan en kijken we samen met medewerkers, leerlingen en alle Antwerpenaren hoopvol naar de toekomst" aldus een fiere bedrijfsdirecteur Gonda Verhaert.