Voor het eerst inloggen op het medewerkersportaal

1. Log in via so.antwerpen.be

Medewerkers van Stedelijk Onderwijs gaan naar het medewerkersportaal via https://so.antwerpen.be. Je logt hier in met je SO-e-mailadres en SO-wachtwoord.

2. Stel snellinks in

Stel de URL https://so.antwerpen.be in voor het medewerkersportaal als bladwijzer, favoriet of snelkoppeling in je browser, bureaublad en smartphone.

3. Niet opnieuw inloggen

Via https://so.antwerpen.be log je in op het medewerkersportaal via Office365 én klik je zonder opnieuw in te loggen door naar toepassingen van Office365 (Webmail, SharePoint, OneDrive, Skype...) en toepassingen die ook inloggen via Office365 (Smartschool, Edulink, Zendesk, Vraagenmeldpunt voor signaalbeheerders, Schoolware, Website voor webmasters). 

4. Log in met je e-mailadres in alle Office-toepassingen

Op alle vaste Office-toepassingen als Outlook, Word, Excel... op je computer of smartphone moet je inloggen met je SO-e-mailadres.

Tips bij inloggen:

Om voor het eerst op het medewerkersportaal in te loggen, moet je een SO-e-mailadres en SO-wachtwoord hebben.

  1. Lees hoe je je e-mailadres activeert.
  2. Ben je je SO-wachtwoord vergeten?
  3. Je e-mailadres is geactiveerd en wachtwoord correct, maar je geraakt niet ingelogd? Volg de tips hieronder.

TIP VOOR MEDEWERKER:

Ga naar het personeelssecretariaat om te vragen of het jouw gegevens in Wisa nakijkt en indien nodig goed zet. De dag nadat de gegevens werden goed gezet moet je kunnen inloggen.
 
TIPS VOOR PERSONEELSSECRETARIAAT:

Iemand met een geldig dienstverband met vinkje hoofdinstelling in Wisa heeft toegang tot het medewerkersportaal. Raadpleeg de pagina 'Toegang tot het medewerkersportaal - parameters in Wisa' om na te lezen waar je op moeten letten. De dag nadat de gegevens werden goed gezet in Wis@d kan je collega zijn A-profiel aan zijn SO-nummer koppelen. 

Werden de gegevens goed gezet in Wisa? Heeft je collega daarna een dag gewacht, maar lukt het inloggen nog steeds niet? Stuur een mail naar medewerkersportaal@so.antwerpen.be. Probeer zo volledig mogelijk te schetsen in welke stap het misging, wat je allemaal al geprobeerd hebt, over wie het gaat, welke profielnaam er is gebruikt,... De centrale ICT-dienst zal je collega proberen verder te helpen.