Handelswetenschappen en bedrijfskunde

Verkooptechnieken

Werken in een commerciële omgeving vergt veel van je persoonlijke capaciteiten. Analyseren van de klantenbehoeften, actief luisteren,overtuigingskracht, het kunnen hanteren van verschillende verkoopstijlen, sensitiviteit, overwinnen van weerstand en de juiste stemming creëren zijn competenties die essentieel zijn.
In deze cursus komen deze competenties op een actieve en inspirerende wijze aan de orde. Hierdoor wordt de verdieping gegeven aan je commerciële vaardigheden als sales-professional, waardoor de gewenste verkoopsresultaten worden gerealiseerd!

Verkooporganisatie

De module besteedt aandacht aan verkoop en verkoopmanagement, en dit zowel vanuit een theoretisch als vanuit een praktisch perspectief.
De module is opgebouwd uit 5 delen:

  • 1. Het verkoopperspectief
  • 2. De verkoopomgeving
  • 3. Verkooptechnieken
  • 4. Verkoopmanagement
  • 5. Controle en beheer

Algemeen management

Inzicht in de algemene managementprincipes en hoe een bedrijf kan georganiseerd worden, diverse stijlen van leidinggeven en welke waar toe te passen, hoe je mensen kan motiveren, diverse stromingen in bedrijfsstrategieën en hoe een herstructureringsproces verloopt. 

Mijn straat

België
50° 58' 57.5076" N, 4° 3' 34.0128" E
BE

Ondernemingsproject

Het behalen van het diploma gegradueerde in de ondernemingscommunicatie kan alleen maar als je een projectwerk tot een goed einde hebt gebracht. Er wordt van jou verwacht dat al wat je in de voorgaande modules geleerd hebt integreert in een vakoverstijgend en kritisch project.

E-mediavaardigheden

  • Wat is online marketing en communicatie?
  • Bespreking verschillende vormen van online kanalen.
  • Online verkoop.
  • Search engine advertising.
  • Search engine optimalization.
  • Content management.
  • E-marketingcommunicatie.
  • Social media.
  • Online media.
  • Bloggen.
  • Initiatie websiteontwikkeling: praktische toepassing met het oog op inzicht verwerven in technologie en zelfstandig kleine programmeeropdrachten kunnen uitvoeren.

Communicatiemedia

Leren inzien en begrijpen dat de manier waarop de boodschap wordt gecommuniceerd zeker zo belangrijk is als de boodschap zelf, diverse media, mediaplanning.

Media Basics

  • Publiek vraagt content
  • Adverteerder vraagt toegang tot het publiek
  • Mediabedrijf biedt content & toegang tot het publiek

Medialandschap

Professional English

In deze module worden je kennis en vaardigheden die nuttig zijn om je in een professionele omgeving vlot en accuraat in het Engels te kunnen uitdrukken - zowel verbaal als schriftelijk - verder uitgediept. Deze module is heel praktisch opgevat, verschillende aspecten van het professionele leven worden door middel van rollenspelen, leesopdrachten en groepswerk ingeoefend.

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer:

  • telefoneren
  • presenteren
  • vergaderen
  • opstellen van zakelijke documenten

Pagina's